Názov domény tretej úrovne

Názov domény tretej úrovne

Názov domény sa skladá z troch úrovní. Prvá úroveň je slovo alebo fráza, ktorá tvorí pôvodný názov domény. Druhá časť názvu domény je rozšírenie. Medzi príklady bežných rozšírení patria .com, .net alebo .org. Tretia časť názvu domény nazvaná názov domény tretej úrovne je voliteľná časť. Rovnako ako názov domény prvej úrovne, pozostáva zo slova alebo frázy, ktorá popisuje ktorú webovú stránku odkazuje. Na rozdiel od názvu domény prvej úrovne však názov domény tretej úrovne nemôže získať prístup k webovej stránke samostatne; musí obsahovať doménu prvej úrovne, ako aj rozšírenie jej syntaxe.

Názvy domén tretej úrovne sú často používané bezplatnými web hostingovými spoločnosťami, ktoré pomáhajú vytvárať rozdiely medzi webovými stránkami svojich zákazníkov. Ak by sa názvy domén tretej úrovne nepoužívali, zákazníci by nemali prístup k ich webovým stránkam spôsobom, ktorý je pre používateľov prívetivý. Niektoré domény tretej úrovne môžu mať prvé slovo alebo frázu domény najskôr. Príkladom je Geocities, kde by osoba mala zahrnúť "Geocities.com" pred názov domény tretej úrovne. Ostatné názvy domén tretej úrovne môžu mať názov domény prvej úrovne naposledy. To je prípad Netfirms, kde "Netfirms.com" prichádza po slová alebo fráze domény tretej úrovne.

Pre zákazníkov na doménach tretej úrovne nie sú k dispozícii žiadne dodatočné náklady. To je na rozdiel od získania bežného názvu domény, ktorý sa môže pohybovať od 6,50 USD do 35 USD ročne. Okrem toho môže chvíľu trvať, kým bude názov domény aktívny. Môže to byť až 7 dní, najmä ak prenesiete názov domény. Naopak doménové mená tretej úrovne je možné nastaviť okamžite.

Domény tretej úrovne sú však ďaleko od dokonalosti. Vzhľadom k tomu, že vyžadujú názov domény prvej úrovne ako súčasť ich syntaxe, môžu byť pre návštevníkov webových stránok pomerne ťažkopádne. Človek môže do značnej miery zabudnúť na získanie návštevnosti, ak propaguje názov domény tretej úrovne v rôznych formách offline médií, napríklad v obežníkoch alebo na vizitkách. V takýchto situáciách určite prinúti webmastera pokračovať v investovaní do vlastného doménového mena prvej úrovne.

Takže to znamená, že doménové mená tretej úrovne nestojí za webmasterov nič? No, ak webmaster používa marketing hypertextových odkazov, stále môže nájsť hodnotu v názve domény tretej úrovne. Čo je hypertextový marketing? Je to jednoducho, keď je slovo alebo fráza prepojené s adresou URL, a nie s samotnou adresou URL. Je bežne používaný v e-mailoch, vírusových elektronických knihách a na samotných webových stránkach. Potenciálny návštevník nikdy nevidí názov domény tretej úrovne, pretože je maskovaný hypertextovým slovom alebo frázou. A dúfajme, že budú mať stránky rád toľko, že si ich zapíšu, skôr ako sa pokúsia zapamätať úplnú adresu URL.

Na záver, doménové mená tretej úrovne ponúkajú cenovú dostupnosť pre webhostingové spoločnosti aj pre svojich zákazníkov. Tiež ponúkajú pohodlie, pretože nie je čakacia doba spojená s ich nastavením. Ak sú však použité, je najlepšie, aby boli skryté v hypertextových odkazoch, pretože väčšina návštevníkov webových stránok by radšej napísala názvy domén na prvom stupni.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Chybne napísané názvy domén

Podvodné názvy domén

Prenos názvov domén